Údržba a nabíjanie autobaterií
Väčšina súčasných moderných autobatérií sa dodáva v naplnenom a nabitom stave. Olovené batérie ale podliehajú procesu tzv. samovybíjania, a preto je dôležité, pokiaľ nie je batéria nabíjaná za jazdy, ju občas nabiť nabíjačkou. I zdravá batéria sa po cca 3 mesiacoch sama vybije.
Štandardne sa doporučuje nabíjať olovené autobatérie prúdom I (A) = 0,1 C (Ah), kde C je kapacita autobatérie uvedená na jej štítku. Samozrejme je možnosť nabíjať i väčším prúdom, ale len do začiatku plynovania batérie, potom prúd znížiť.
Pokiaľ sa zanedbá nabíjanie batérie a batéria je dlho vo vybitom stave, hrozí jej tzv. "sulfatacia", čo je len obtiažny vratný jav, kedy sa na olovených doskách usádzajú kryštáliky síranu olovnatého a batéria mení zásadným spôsobom svoje vlastnosti.
Hlavnými znaky sulfatovaného akumulátora sú: plynovanie článkov krátko po začatí nabíjania, zväčšené svorkové napätie na batérii krátko po začatí nabíjania, rýchle zahriatie pri nabíjaní a enormná strata kapacity autobatérie. Tak, ako už bolo popísané, sulfatacia je ťažko odstraniteľný jav, niekedy ju možno čiastočne odstrániť opakovaným nabíjaním veľmi malým prúdom Inab (A)=0,05-0,025 x C (Ah) Nabíjanie je potom veľmi zdĺhavé a batéria pri ňom, na konci nabíjania musí vykazovať znaky úplného nabitia popísané vyššie.
Sulfatacia batérie je častou príčinou reklamácie nabíjačiek s automatickým vypnutím po dosiahnutí nabíjania. Tak ako bolo vyššie uvedené, sulfatovaná batéria krátko po zapnutí na nabíjanie vykazuje zvýšené napätie na svorkách a automatický nabíjač to vyhodnotí ako úplné nabitie batérie. V tomto prípade sa nejedná o chybu nabíjača ale o chybu batérie.